Press release in Finnish

BRANDS SCANDINAVIA 9/2011

HAUSKAA & TOIMIVAA

KESTÄVÄÄ & KAUNISTA

Persoonalliset kodin pientuotteet luovat hyvää fiilistä ja uudistavat ilmettä niin kotona kuin työpaikalla. Jokainen Brands Scandinavian tuote kertoo suunnittelijansa tarinaa. Tämän hetkiseen kokoelmaan ovat suunnitelleet muun muassa Erik Bruun, Teemu Järvi, Eero Aarnio, Päivi Jokelainen, Anne Vasko ja Sakke Yrjölä.

Rentoa rosoisuutta

Brands Scandinavian konstailematon ilme syntyy elämänmakuisesta rosoisuudesta. Klassisen ajattomat mallit ja funktionaaliset materiaalit kuluvat kauniisti käytössä kuin uskolliset, rakkaat farkut, joihin kiintyy päivä päivältä enemmän. Malliston kodintekstiilit, sisustus- ja pientavarat, laukut ja paperitarvikkeet tarjoavat arkipäivän pieniä elämyksiä, joista rakentuu rento, positiivinen tunnelma.

Malliston perusideana ovat kaksi toisiaan täydentävää teemaa Presence ja Urban mood. Presence saa väripalettinsa luonnosta: hiekkaa, vettä, maalajeja, lunta ja jäätä. Syksy tuo mukaan aavistuksen terästettyjä sävyjä. Puhtaat, yksinkertaiset muodot ja luonnonmateriaalit rauhoittavat.

Erik Bruun on graafisen suunnittelun monitaitaja. Suomenlinnassa asuvalle Bruunille merellinen luonto ja saariston linnut tarjoavat loputtomasti inspiraatiota. Tarkalla kädellä Bruun on piirtänyt herkän höyhenen kokoelman Feather-vuodevaatteisiin. Raikkaat puuvillatekstiilit sisustavat kauniisti ja ovat käytössä helppohoitoisia.

Teemu Järven Pumpkin-öljylamppujen sulavanpehmeät muodot hivelevät silmää ja kutsuvat koskettamaan. Perinteinen valonlähde on saanut Järven tulkitsemana uuden, ajattoman ilmeen. Lasinen, kokonaan läpinäkyvä säiliö nostaa elävän liekin pääosaan. Liekin valokehä tanssii ja luo tilaan seesteistä ja lämmintä tunnelmaa.

Värit hehkuvat Urban moodissa

Urban mood sykkii vahvoissa väreissä ja tekee rohkeasti tuttavuutta uusien materiaalien kanssa. Syksyn 2011 Urban mood on kylläisiä, täyteläisiä värejä.

1960-luvulla kansainvälisen uransa aloittanut Eero Aarnio on tunnettu ennakkoluulottomista materiaalivalinnoistaan ja elämäniloisesta muotokielestään. Hyväntuuliset eläinhahmot koristavat uusia sisustustyynyjä, muistikirjoja ja pussilakanoita. Sarja käsittää myös toimistoon sopivia tuotteita kuten muistikirjoja.

Vahvat värit ja huolettoman rento materiaali houkuttelevat Päivi Jokelaisen Cargo-sarjan canvas-laukuissa ja -sisustustyynyissä. Entsyymipesty kangas antaa laukuille mutkattoman luonteen. Cargo sisustaa kotia mutta on myös helppo matkakumppani.

Anne Vaskon graafiset, tyylitellyt luontoaiheet koristavat astioita sekä muisti- ja luonnoskirjoja. Vasko yhdistää terävää viivaa ja vesivärinomaista liukuvaa väripintaa raikkaissa kuvituksissaan. Northern Lights, Little Garden, Spirit of the Forest ja muut Vaskon teemat tuovat mieleen muistoja ja hyviä hetkiä.

Logonet Group

Brands Scandinavia -tuotemerkin takana on Logonet Groupiin kuuluva Logonet Brands Oy, jonka lisäksi yhtiöön kuuluvat Logonet Oy ja Kampanjatoimisto Kulma Oy. Logonet Group tarjoaa yrityksille suunnittelu-, tuotanto- ja logistiikkapalveluja. Maailmanlaajuisesti toimivalla Logonet Groupilla on toimipisteet Helsingissä,Los Angelesissa, Bangkokissa, Hong Kongissa, Dhakassa ja Shanghaissa. Koko yhtymän liikevaihto vuodelle 2010 oli noin 25 miljoonaa euroa, ja se työllistää tällä hetkellä noin 250 henkilöä. Logonet Group noudattaa toiminnassaan sertifioitua ISO 9001:2008 -laatujärjestelmää. Logonet-ryhmän Suomen toimistolla on käytössä WWF:n Green Office -ympäristöjärjestelmä.

Tiedustelut ja kuvapyynnöt: www.brandsscandinavia.com